VÆRTENS MINDSTE BROLØB

 

Downtown Karrebæksminde

 

DOWNTOWN KARREBÆKSMINDE KØRESTOLS- OG ROLLATORRÆS

Kort distance, ca. 1,25 km. for plejehjemsbeboere og  brugere af kørestol eller rollator. Mindre børn og forældre med barnevogn eller klapvogn er også velkomne til at deltage i denne disciplin. Turen starter ved Grundlovspladsen (Alleen 27-29) og går over Græshoppebroen og rundt langs Enø Kystvej til rundkørslen ved Stejlepladsen. Her drejer du/I  til venstre ad Ved Broen som følges helt frem til broen. Kryds Græshoppebroen og drej til højre ad Alleen og følg denne til målområdet ved Grundlovspladsen.

Ruten er en hyggetur uden tidtagning.

Det er gratis at deltage. Men du får alligevel diplom, medalje og is eller læskedrik efter løbet, hvis du er tilmeldt.

Hvis du bruger kørestol eller rollator og ikke bor på et plejehjem, skal du tilmelde dig via vores tilmeldingsside. Plejehjem i Næstved, Slagelse, Sorø, Ringsted, Faxe, Vordingborg, Guldborgsund og Lolland kommuner kan tilmelde deltagere kollektivt via mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Spoørgsmål kan rettes til 5060 2626.

Praktiske oplysninger om løbet

Starttidspunkt: Lørdag den 7. september 2019 kl. 11.00

Deltagergebyr: Gratis.

Længde: Ca. 1,25 km.

Start: Grundlovspladsen, Gl. Brovej ved Kanalkroen.

Mål: Alleen ved Grundlovspladsen

Tidtagning: Nej

Præmier: Lodtrækning om gavepræmier blandt alle deltagere.

Forplejning: Vand og frugt ved målområdet.

Færdselsregler:
Færdselsreglerne skal overholdes.
Du løber på eget ansvar. Det gælder også med hensyn til vejens beskaffenhed og trafikken.
Vores trafikvagter er der for at skabe sikkerhed og ikke for at standse trafikken. Følg derfor deres anvisninger.
Vær opmærksom på, at ruten ikke er lukket for almindelig trafik under løbet.

Ruteafmærkning: Ruten er afmærket med skilte placeret i højre side af vejen, og alle større kryds er bemandet med flagposter/trafikvagter.

Samaritter: Der er samaritter til rådighed ved målområdet.

Startnummer information:Senest torsdag den 5. september får alle tilmeldte deltagere (eller holdansvarlige) en mail med oplysninger om startnummer og starttid. Mailen skal medbringes, når du henter dit startnummer. 

Udlevering af startnumre:
Udlevering af startnumre sker fra løbskontoret, der er indrettet i et telt på det grønne område ved Kanalkroen i Karrebæksminde (Grundlovspladsen). Kontoret er bemandet fredag den 7 . september kl. 16-19, lørdag den 7. september kl. 8-15 og søndag den 8. september kl. 8-13. 

Kom i god tid, hvis du først henter dit startnummer på selve løbsdagen. Det er dit eget ansvar, at du er klar, når starten går. 

Du kan godt hente startnumre for andre deltagere, men du skal huske at medbringe mailen med startnummer for den/de personer, der hentes for. 

Tilmelding

Et stor tak til vores sponsorer